Kişisel Ağ Sayfası
www.isa-sari.com

Yuri’s Revenge: Derinliklere Doğru (Bölüm 1)

10 Mart 2004 Çarşamba 2 yorum İsa Sarı

Lise yıllarından...

Yıllardır bıkmadan, severek oynadığımız Red Alert ve serileri… Onlarla başladık onlarla büyüyoruz. Devasa bir orduya hükmetmek, gözlerimizin Dünya savaşlarına şahit olması, Yuri ve Tanya… Her seferinde yenilsek dahi, arkadaşlarla bir araya toplanıp, favori ülkemizi seçip Red Alert oynamak kadar zevkli bir şey olamaz. Fakat eksikliğini –veya fazlalığını- hissettiğimiz bir şeyler vardı bu oyunlarda: Oyunun güç dengesi bozuktu. Özellikle Amerikan tarzı (Allied) ülkelerin, Rus (Soviet) ülkelerine karşı bariz üstünlüğü vardı. Mesela Chronosphere, Rocketeer veya IFV bu dengeleri bozan ünitelerin başında geliyordu. Fakat, bundan birkaç yıl önce, Westwood’daki ağabeylerimiz bize bir iyilik yaptılar ve Yuri’s Revenge’yi piyasaya.

 

Bu yazımızda Yuri’s Revenge’nin derinliklerine iniyoruz ve oyunun tüm sırlarını herkesin anlayabileceği bir dille açıklıyoruz. Yazımızın bu ilk bölümünde, oyunda bulunan tüm ünite, bina vs.nin açıklamasını ve bilgilerini verelim.

NOT: “M: Maliyet, Z: Zırh, GT: Güç Tüketimi, D: Dayanıklılık, ME: Menzil, H: Hız, S: Silahlar, GY: Gerekli Yapı, Veteran: Rütbe, Elite: Üç Rütbe” şeklindedir.

İsimler, oyun içi terimler baz alınarak yazılmıştır. Örneğin: ”Yunus” yerine “Dolphin”, “Sovyet” yerine “Soviet”, “Uçak” yerine “Harrier” gibi...

BAZI ORTAK YAPILAR:

Power Plant – Tesla Reactor
M: 800 – 600 | Z: Zayıf | GT: +200 | D: 750 | ME: 4

Üssünüze enerji sağlayan santraldir. Bu yapılar olmadan, radar, Iron Curtain veya Gap Generator gibi hayati birimler çalışmaz.

Tavsiyeler: Dağınık yerleştirmek yerine bir arada toplamak daha mantıklı sayılabilir. Ama hepsi bir arada olduğunda olası bir nükleer füze veya Weather Storm saldırısında üssünüz elektiriksiz kalabilir. Bu nedenle, eğer Super Weapons açık oynuyorsanız dağınık, tam tersi bir durumda ise bir arada yerleştirin. Unutmadan söyleyelim, eğer harita üzerinde daha fazla alana yayılmak istiyorsanız, bu binaları üssünüzden mümkün olan en çok uzaklıktaki yere kurun. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir 🙂

Construction Yard
M: 3000 | Z: Orta | GT: 0 | D: 125 | ME: 8

Üssümüzün kalbi olarak nitelendirebileceğimiz bu bina, diğer tüm binaların kurulumunu, asker ve tankların üretimini sağlayacak olan Barracks’ı vs. kurmamızı sağlar. Yani başlangıçta bu bina olmadan hiçbir birim veya binayı üretemezsiniz.

Tavsiyeler: Ne kadar önemli olduğunu anlamak için müneccim olmaya gerek yok. En iyi korumanız gereken bina budur. Üssünüzün ortasına kurabilir ve herhangi bir düşman mühendisinin çalıntı müdahalesine karşı etrafını duvarlarla çevirebilirsiniz. Yanlarına da birkaç tane IFV veya Patriot tarzı üniteler yerleştirirseniz hava savunmalarına karşı savunmasız bırakmamış olursunuz.

Ore Refinery
M: 2000 | Z: Zayıf | GT: -50 | D: 1000| ME: 6

Ekonominizin can damarı sayılabilecek bu bina, War Miner veya Chrono Miner’ların topladığı madenlerin işlenip paraya dönüştürülmesini sağlıyor. Kurulduğu zaman içinden promosyon olarak bir adet Chrono Miner veya War Miner çıkıyor 🙂

Tavsiyeler: Olası bir spy saldırısına karşı çevresine en az bir adet köpek yerleştirin. Ayrıca, her bir Ore Refinery başına 4 – 5 adet Miner yapmayı unutmayın. Özellikle bilgisayara karşı oynarken birden fazla Ore Refinery yapın, çünkü her an uçaklarla bu binayı yok edebilirler. Maden yataklarına yakın yerlere kurarsanız zamandan tasarruf etmiş olursunuz.

Barracks
M:
500 | Z: Güçlü | GT: -10 | D: 500| ME: 5

Köpeklerden GI’lara, Tesla Troopers’dan Spy’lara kadar tüm piyade ve canlı ünitelerin oluşmasını sağlayan binadır.

Tavsiyeler: Ucuz ve zırhlı olması nedeniyle düşmanlarınız bu binayı fazla hedef almayabilirler. Cepheye yakın yerlere kurarsanız, binadan çıkan birlikler daha az zaman içerisinde savaşa hazır olabilirler.

War Factory
M:
2000 | Z: Zayıf | GT: -25 | D: 1000| ME: 4

Tanklar, helikopterler, Chrono Minerlar… Tüm zırhlı birlikler bu binadan çıkıyor.

Tavsiyeler: Fazla dayanıklı olmaması nedeniyle, her türlü yıkılma ihtimaline karşı (eğer paranız çoksa) iki adet yapın. Ayrıca etrafına bir adet köpek yerleştirirseniz spylara karşı koruma sağlamış olursunuz.

Robot Control Center
M: 600 | Z: Zayıf | GT: -25 | D: 300| ME: 4

Yuri’s Revenge’de yeni olan bir yapı. Bu yapı sayesinde Robot tanklar oluşturabilirsiniz. (Robot Tanklara ileriki kısımlarda değineceğiz.)

Tavsiyeler: Bu yapıyı oldukça iyi koruyun. Çünkü yok olduğu zaman harita üzerindeki Robot Tanklarınız da etkisiz hale geliyorlar ve çalışmıyorlar.

Wall
M: 100 | Z: Orta | GT: - | D: 150 | ME: 1 - 6

Üssünüzün etrafını veya üssünüz içerisindeki herhangi bir yeri bu duvarlarla çevirebilirsiniz.

Tavsiyeler: Öncelikle ana binanızın yani Construction Yard’ınızın etrafını çevirin. Bir duvar kurduğunuz zaman ikinci duvarı belli aralıkla kurabilirsiniz. Kurabileceğiniz bu alan harita üzerinde yeşil çizgiler ile belirtiliyor. Bu yeşil çizginin iki ucundaki duvarı birbirine bağlayabilirsiniz. Kırmızı çizgiler ise duvarları bağlayamazsınız anlamına geliyor.

Service Depot

M: 800 | Z: Zayıf | GT: -25 | D: 1200| ME: 5

Zarar görmüş bir tankı tamir etmek yenisini yapmaktan daha ucuz ve kolaydır. Bu nedenle zarar gören zırhlı birliklerinizi tamir etmek için Service Depot binasını kurabilirsiniz. Ayrıca bu bina sayesinde MCV’ler üretebilir ve birden fazla üs kurabilirsiniz.

Tavsiyeler: Ucuz olmasına rağmen çoğu kimse tarafından kullanılmıyor. Fakat MCV üretebilme yeteneği sayesinde düşmanın haberi olmadan haritanın bir başka yerine ikinci bir üs kurabilirsiniz.

Battle Lab
M: 2000 | Z: Zayıf | GT: -100 | D: 500| ME: 5

Daha gelişmiş üniteler (Örn: Spy, Prism Tank, Chrono Legionnarie vs.) yapabilmenizi sağlayan bir araştırma laboratuarı denilebilir. Super Weapon üretebilmeniz için de yine Battle Lab yapmanız lazım.

Tavsiyeler: Mutlaka kurmanız gereken bir bina. Eğer bu binayı kurmadan oyunu kazanabileceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Dayanıksız olması nedeniyle en ufak bir saldırıda bile kolayca yok edilebilir. Üstelik çok pahalı. Bu nedenle üssünüzün ortalarına kurun ve korunmasına dikkat edin.

Shipyard – Sub Pen
M: 1000 | Z: Orta | GT: -25 | D: 1500| ME: 10

Amfibik araç, savaş gemisi gibi deniz üniteleri yapabilmenizi sağlayan bu binayı sadece denize sahip haritalarda kullanabilirsiniz. Kurabilmeniz için üssünüzün denize yakın olması lazım. Bu bina ayrıca, hasar gören deniz ünitelerini tamir edebilme yeteneğine sahip.

Tavsiyeler: Kurduktan sonra, olası denizaltı vs. saldırısından korumak için çevresine 5 – 10 tane Dolphin vs. yerleştirin. Ayrıca yine olası bir hava saldırısına karşı çevresini Destroyer’lar ile kuşatın.

Ore Prufier - Industrial Plant
M: 2500 | Z: Zayıf | GT: -200 | D: 900| ME: 5

Oldukça pahalı bir bina olmasına rağmen, Ore Refinery’lerin daha etklili çalışmasını ve araçların %25 daha hızlı üretilmesini sağlar. Böylece ekonominizi bir nebze iyileştirebilir ve birliklerinize daha hızlı sahip olabilirsiniz.

Tavsiyeler: Bu binayı yapmadan önce mutlaka ekstra bir Power Plant inşa edin. Çünkü oldukça fazla güce ihtiyaç duyuyor.

NOT: Bu ortak yapılardan bazılarının özellikleri değişiklik gösterebilir.

BAZI ORTAK ÜNİTELER:
Engineer
M: 500 | Z: Yok | H: 4 | D: 75 | S: Defuse Kit | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Yok
Elite Kabiliyetleri: Yok

Binaları, yıkık köprüleri anında tamir edebilir veya düşman yapılarını ele geçirebilirler. Fakat tek silahı bir çekiç ve bir tornavida 🙂 Bir Airport’a sokarak Paratrooper askerlerine sahip olabilir, hastaneye sokarak tüm birimlerinizin otomatik olarak tamir edilmesini sağlayabilir veya Oil Derrick’lere sokarak ekstradan para kazanabilirsiniz.

Tavsiyeler: Engineer’ları IFV’lerin veya Flak Truck’ların içine sokarak dikkatlice –her ne kadar zor olsa da- düşman üssünün içine sokmaya çalışın. Düşmanı kolayca yok edebilirsiniz 🙂 Tamam. Bu oldukça zahmetli ve riskli bir iş. O halde Oil Derrick’lere sokmaya çalışın. Hem ekonominiz düzelecek hem de ilk soktuğunuz andan itibaren 2500 bonus parası alacaksınız 🙂 Bunun haricinde ilk başta 3 – 5 adet Engineer yaparak üssünüze yakın yerlerde ağaçların arasına gizleyin. Kritik bir saldırıda binaları tamir etmek için kullanabilirsiniz.

Attack Dog
M: 200 | Z: Yok | H: 5 | D: 125 | S: Isırma | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Yok
Elite Kabiliyetleri: Yok

GI’lara karşı oldukça etkili olmasının yanı sıra, Spy’ları da fark edebilmesi onu her oyunda mutlaka üretilmesi gereken bir canlı kılıyor. Sadece bir hamlede GI’ları öteki dünyaya gönderebilir. Üstelik görüş mesafesi oldukça iyi. Ne de olsa koklama duyusu gelişmiş bir canlı o (ne alaka) 🙂

Tavsiyeler: İlk başta 3 tane üretin. Bir tane Ore Refinery’e bir tane War Factory’e ve bir tane de üssünüzün ortasına yerleştirin. Böylece Spy’lara karşı savunmanızı kurmuş olursunuz.

Paratroopers
M: - | Z: - | H: - | D: - | S: - | GY: Air Force Headquarters
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Amerika’yı seçerseniz standart olarak (Aircraft kurduktan sonra) her üç dakikada bir Paratrooper piyadelerine sahip olabilirsiniz. Haritada istediğiniz bir bölgeye indirebileceğiniz 8 adet piyadeyi ister direk olarak düşman üssüne indirebilir isterseniz savuma amacıyla kendi üssünüze indirebilirsiniz. Eğer Amerika değilseniz, bir Engineer ile harita üzerindeki Aiport’u ele geçirerek de bu piyadelere sahip olabilirsiniz.

Tavsiyeler: Rütbe aldıklarında tam bir tank katili haline gelen bu piyadeleri mutlaka savunma amaçlı kullanın. Eğer direk olarak düşman üssüne indirmeye çalışırsanız ve düşmanın hava savunması kuvvetliyse, hiçbir etkisi olmayacaktır.

Mobile Construction Vehicle
M: 3000 | Z: Normal | H: 3 | D: 500 | S: - | GY: War Factory, Battle Lab, Service Depot
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Oyunun başında ana binamızı kurduğumuz araç. Eğer birden fazla üs yapmak istiyorsanız üretebilirsiniz. Uzun süren oyunlar için mutlaka kullanılması gerekli.

Tavsiyeler: Uzun süreli oyunlarda mutlaka birden fazla üssünüz olmalı. Birden fazla üs içinse MCV kesinlikle gerekli. Chronosphere ile haritanın en ücra köşelerine MCV’nizi ışınlayabilir ve yeni üssünüzü gözden uzak bir yerde kurmaya başlayabilirsiniz.

NOT: Bu ortak ünitelerden bazılarının özellikleri değişiklik gösterebilir.

ALLIED YAPILARI:
Air Force Headquarters
M: 1000 | Z: Güçlü | GT: -50 | D: 600| ME: 5

Radarınızın aktif hale gelmesini, dört adete kadar uçak üretebilmenizi ve –eğer Amerika’yı seçtiyseniz- Paratrooper askerlerini kullanabilmenizi sağlayan binadır. Daha fazla uçak için bu binadan daha fazla yapmalısınız. (1 AFH = 4 uçak kuralı)

Tavsiyeler: Zırhı sayesinde oldukça dayanıklı olmasına rağmen, bu binanın korunmasına önem verin. Çünkü bina yok olunca barındırdığı uçaklar da yok oluyor, ayrıca haritayı göremiyor ve Paratrooper askerlerini kullanamaz hale geliyorsunuz.

Spy Satellite Uplink
M: 1500 | Z: Zayıf | GT: -100 | D: 1000| ME: 5

Tüm haritayı görülebilir yapmanızı sağlayan gelişmiş bir uydu radarı. Bu sayede düşmanınızın neler yaptığını açıkça görebilirsiniz. Fakat düşmanınız Gap Generator’e sahipse bu bina etkisiz kalıyor.

Tavsiyeler: Çevresini GI ve IFV’ler ile donatın. Bu sayede binayı olası bir saldırıdan korumuş olursunuz. Eğer bina yok olursa, harita görünümü eski halini alacaktır.

PillBox
M: 500 | Z: İyi | GT: 0 | D: 400| ME: 7

Piyade katili: Bu yapı için en iyi tanım bu olsa gerek. Üstelik yok edilmesi oldukça zor. Ucuz olmaları nedeniyle savunma için oldukça iyi.

Tavsiyeler: Üssünüzün etrafını PillBox’lar ile kuşattığnız takdirde, hiçbir yaya düşman birimi üssünüze giremez. Sıkça üretmenizi tavsiye ederim.

Prism Tower
M: 1500 | Z: İyi | GT: -75 | D: 600| ME: 8

Düşmanlarınızı kızartma yapabilme yeteneğine sahip bu binalar, yüksek menzili sayesinde oldukça etkililer. Sadece bir tanesi zırhlı bir tankı yok edebilecek kadar etkili. Üstelik üç tanesi bir araya geldiğinde güçlerini birleştiriyor ve daha etkili bir atış yapıyorlar. Yalnız, ihtiyaç duyduğu yüksek enerji bu yapının eksi hanesine yazılıyor.

Tavsiyeler: Her ihtimale karşın üssünüzde en az bir tane bulunmalı. Özellikle üssünüzün kenar bölgelerine kurduğunuz takdirde, düşman birimlerini üssünüzün içine sızmalarına engel olabilirsiniz. Yan yana dizmeye özen gösterin.

Patriot Misilse
M: 1000 | Z: İyi | GT: -50 | D: 900| ME: 10

Hava birimlerine ve gelen füzelere karşı oldukça etkilidir. Yalnız biraz pahalı bir sistem ve enerji olmadan çalışmıyor.

Tavsiyeler: Eğer ekonominiz iyiyse üssünüze iki – üç adet kurabilirsiniz. Aksi halde önceliği IFV veya Guardian GI’lara verin.

Gap Generator
M: 1500 | Z: Orta | GT: -100 | D: 600| ME: 30

Kurulduğu zaman oldukça büyük bir alanı dahil ederek, düşman haritasında üssünüzün görünmemesini sağlayan ve Multiplayer oyunlarda mutlaka kurulması gereken bir yapı. Yalnız, oldukça fazla güç tüketiyor.

Tavsiyeler: Eğer imkanınız varsa, kurabildiğiniz kadar Gap Generator kurun. Bu sayede düşman, üssünüzün yanı sıra sahip olduğunuz birlikleri de göremeyecektir.

Grand Cannon (Fransa)
M: 2000 | Z: Ağır | GT: -75 | D: 750| ME: 25

Yavaş tanklara ve gemilere karşı oldukça etkili olan Grand Cannon’lardan üsünüzde en az 2 tane bulunmalı. Dayanıklılığı sayesinde kolay kolay yok olmayan bu yapı ile güçlü bir savunmaya sahip olabilirsiniz.

Tavsiyeler: Menzili oldukça uzun. Bu nedenle üssünüzden biraz uzakta bir yere kurabilir ve daha etkin bir savunma sağlayabilirsiniz. Fakat piyadelere ve hızlı tanklara karşı çok etkisiz. Bunu göze alarak kurarsanız istediğiniz tarzda bir savunma yapmanız olası.

Weather Control Device – Weather Storm
M: 5000 | Z: Orta | GT: -200 | D: 1000| ME: 5

Bu yapı ile harita üzerindeki herhangi bir yere oldukça etkili olan bir şimşek saldırısı düzenleyebilirsiniz. Fakat diğer Super Weapons kategorisindeki yapılar gibi 10 dakika şarz olma süresi var.

Tavsiyeler: Önceliği bu yapıya ve yapının korunmasına önem verin. Saldırıyı ise düşman yapıları yerine –eğer toplu olarak bulunuyorlarsa- zırhlı birliklerine yapmaya özen gösterin.

Chronosphere - ChronoShift
M: 2500 | Z: Orta | GT: -200 | D: 750| ME: 5

Tek kişilik oyunda gördüğümüz “Zamanda yolculuk” kavramı sonucunda türetilen bu cihaz ünitelerinizi haritada bir yerden bir yere ışınlamanızı sağlar. Weather Control Device’da olduğu gibi bu cihaz da kurulduğu zaman tüm oyunculara bir uyarı mesajı gönderiliyor ve harita üzerinde şarz süresi belirtiliyor.

Tavsiyeler: Kullanmadan önce, ışınlamak istediğiniz üniteleri bir yere toplayın. Ayrıca, Prism Tank veya içinde Engineer olan IFV’leri düşman üssüne ışınlarsanız oldukça karlı çıkarsınız. Özellikle ışınladığınız mühendisleri düşman binalarına sokmak en akıllıcası. Bu cihaz ile düşman tanklarını da denizin derinliklerine ışınlayabilirsiniz. Hayal gücünüze kalmış 🙂

ALLIED BİRLİKLERİ:
GI
M: 200 | Z: Yok | H: 4 | D: 125| S: M60, Para | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil artışı, kendini iyileştirme, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil artışı, kendini iyileştirme, ateş gücü ve ateş oranı.

En ucuz yaya birlikleri. Kendi etrafını kum torbaları ile çevirebilmeleri sayesinde oldukça etkili bir birim haline gelebiliyor. Fakat oldukça yavaşlar ve etrafı kum torbaları ile çevrili haldeyken de yürüyemiyorlar. En kötü yönleri ise ufak bir köpek saldırısı ile ölebilmesi.

Tavsiyeler: Eğer Amerika’yı seçerseniz bu birliklere bol bol sahip olacaksınız. Etrafını kum torbalarıyla çevirdiğiniz takdirde bu birlikler tam bir tank katili halini alıyor. Bir de üç rütbe kazandıkları takdirde karşılarında hiçbir kuvvet duramıyor diyebiliriz.

Fakat bunlar haricinde, GI’ları binalar içerisine sokmayı deneyin. Binaların önünden geçen düşmanlara karşı oldukça etkili hale geleceklerdir.

Rocketeer
M: 600 | Z: Yok | H: 8 | D: 125 | S: 20 mm| GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil artışı, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil artışı, kendini iyileştirme, ateş gücü ve ateş oranı.
GI’ların havada uçan versiyonu desek yanlış olmaz. Haritanın herhangi bir yerine uçarak gidebilirler. Fakat oldukça dayanıksızlar. Ama hem hava hem de kara saldırıları yapabilmeleri onları çok cazip kılıyor.

Tavsiyeler: Bu üniteler oyunun dengesini alt-üst eden bir yapıya sahip. Özellikle 40 – 50 tanesi yan yana gelmiş Rocketeer’lar ile tüm bir üssü havaya uçurabilirsiniz. Bir de 3 rütbe almışlarsa vay o düşmanın haline 🙂 Özellikle düşmanınız size zeplinlerle saldırmaya çalışıyorsa zeplinler size yaklaşmadan onların üstüne Rocketeer’ları sürün.

Guardian GI
M: 400 | Z: Flak | H: 3 | D: 250 | S: Assault Rifle, Anti-Tank Misilse | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil artışı, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil artışı, kendini iyileştirme, ateş gücü ve ateş oranı.

İşte bu! Hem hava birimlerine hem de kara birimlerine karşı etkili olan bu GI’lar ile üssünüze maksimum koruma sağlayabilirsiniz. Sağlam zırhları ile oldukça dayanıklılar ve uçan birlikleri yok etmek için idealler.

Tavsiyeler: Barracks’ı kurduktan sonra yapmanız gerek ilk iş bu birliklerden 5 – 10 tane üretmek olsun. Üssünüzün etrafına ve kritik noktalara dizerek oldukça güçlü bir savunma kurabilirsiniz. Ayrıca, Battle Fortress’ların içerisine girerek tam bir ölüm makinesı haline geliyorlar.

Spy
M: 1000 | Z: Yok | H: 4 | D: 100 | S: Kamuflaj Kiti | GY: Barracks, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Yok
Elite Kabiliyetleri: Yok

Düşman birliklerinin görüntüsüne bürünebilen ve bu sayede fark edilemeyen bir “ajan”. Düşman War Factory ve Barracks’larına girerek ünitelerinizin veteran yani bir rütbeli olarak oluşmasını sağlayabilir, Ore Refinery’lara sokarak düşmanın ekonomisini sömürebilir veya enerji binalarına sokarak belli bir süreliğine düşman üssünün enerjisini kesebilirsiniz. Yapabilecekleriniz hayal gücünüzle sınırlı. Ve sadece köpekler ve mühendisler ile Yuri’nin Physco üniteleri bu birimi fark edebiliyor.

Tavsiyeler: Eğer düşman üssünde görünürde bir köpek vs. yoksa ilk olarak Oil Refinery’a sokmaya çalışın. Ama en çok, büyük bir saldırı yapmadan önce düşman enerji santrallerine sokunca işe yarıyor. Düşman Prism Tower, Flak Cannon’ları vs. çalışamaz hale geliyor. Sakın ola ki bir Rocketeer kılığına sokmayın. (Yürüyen bir Rocketeer olmayacağına göre (:)) rakibiniz bunu kolayca fark edebilir. (Bir keresinde böyle bir hata yapmıştım.) Birkaç tanesini helikoptere bindirerek, (tabii gizlice) düşman üssüne hızlıca ulaştırabilirsiniz.

Tanya
M: 1000 | Z: Flak | H: 5 | D: 125 | S: Double Pistol, C4, Sapper | GY: Barracks, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, scatter.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, scatter, kendini iyileştirme.

İşte rüyalarımızın kadını Tanya 🙂 Çift tabancası ile bir GI temizleme makinesi, C4’ü ile bina yıkıcı, gemi batırıcı… Ne derseniz deyin. Bence oyunun en etkili yaya ünitesi. Sadece bir tane yapabiliyorsunuz. Bir de üç rütbe kazanmışsa onu kimse durduramaz. Yüzüyor, koşuyor… Tek eksisi tanklara karşı fazla etkili olmayışı.

Tavsiyeler: Düşman tanklarına kesinlikle yaklaştırmayın. Çok fazla etkili değil. Fakat bir arada bulunan GI’lara karşı oldukça etkili. Yüzebilme yeteneği sayesinde denizdeki araçları c4’ü ile patlatabilir. Chronosphere ile Tanya’yı düşman üssüne ışınlamayı deneyin. Ne demek istediğimi anladınız sanırım 🙂

Chrono Legionnaire
M: 1500 | Z: Yok | H: - | D: 125 | S: Neutron Rifle | GY: Barracks, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Haritanın (sular hariç) her kısmına ışınlanabilen bu birim sayesinde istediğiniz bir yerdeki kutuyu anında alabilirsiniz. Üstelik dondurucu etkiye sahip silahı sayesinde her türlü düşman yapısını dondurabilir. Fakat aktif hale gelebilmesi için ışınlandıktan sonra aradan 4 – 5 saniye geçmesi lazım.

Tavsiyeler: CTRL+1 tuşuna basarak 1 tuşuna bu birimi atayın. Daha sonra (olur ya) haritada bir yerlerde bir kutu görürsünüz, 1 tuşuna basarak birimi aktif hale getirebilir ve kutuyu hızlıca alabilirsiniz. Ayrıca IFV veya Battle Fortress’ların içine sokarak oldukça etkili bir ölüm makinesi haline getirebilirsiniz. Yalnız asla tek başına kullanmayın. Yoksa 1500 paranız boşa gider 🙂

Sniper (İngiltere)

M: 600 | Z: Yok | H: 4 | D: 125 | S: Arctic Warfare Pistol | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Uzun menzili ve güçlü tüfeği sayesinde standart piyadeleri tek atışta indirebiliyor. Özellikle IFV ile birleştirildiğinde piyadeler için tam bir ölüm makinesi haline geliyor. Fakat binalara karşı etkisiz.

Tavsiyeler: Piyade avlamak için kullanabilirsiniz. Özellikle ağaçların içine gizlerseniz düşmanınız mermilerin nerden geldiğini bile anlayamayacaktır. Düşman üssünün çevresine birkaç tane yerleştirin ve ortalık piyadelerden temizlensin.

Navy Seal
M: 1000 | Z: Flak | H: 5 | D: 125 | S: MP5 Machine Gun, C4 | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Hem hava hem deniz hem de kara birimlerine karşı etkili olan bir ünite. Tanya’nın erkek hali de diebiliriz 🙂 Gemileri ve binaları c4’ü ile havaya uçurabilir, makineli tüfeği ile de ortalığa dehşet saçar.

Tavsiyeler: Navy Seal’ları amfibik araçlara bindirerek düşman üssüne sızdırın. C4’ler ile ortalık tam bir savaş alanına dönecek ve düşmana büyük kayıplar vereceksiniz. Ayrıca eğer Dolphin yoksa bu birimler deniz altındaki görünmeyen güçlere karşı oldukça etkili olabilir.

Grizzly Battle Tank
M: 700 | Z: Ağır | H: 7 | D: 300 | S: 105 mm Cannon | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Standart Allied tankları. Oyunun başında harita açmak için kullanabilirsiniz. Rütbe aldığında düşman tanklarına ölüm kusan bu tanklar piyadelere karşı oldukça zayıf.

Tavsiyeler: Kurduğunuz bir orduda mutlaka 5 – 6 tane bulunmalı. Fakat piyadeler karşı oldukça zayıf olduklarından, mutlaka diğer tanklarla birlikte savaş alanına götürülmeli.

Robot Tank
M: 600 | Z: Orta | H: 6 | D: 450 | S: Short Range Rocket Pods | GY: War Factory, Robot Control Center
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Hızlı, dayanıklı ve güçlü. Robot Tank’lar hem ucuza mal ediliyorlar hem denizde hem de karada gidebiliyorlar, hem güçlüler hem, hem, hem… Özellikleri saymakla bitmez. Fazla kullanılmayan bir birim olmasına rağmen kullanıldığı zaman düşmana büyük zararlar verebilir. Fakat güç kesintisi olduğu zaman, Robot Tank’lar da kullanılamaz ve hareket edemez hale geliyorlar.

Tavsiyeler: Kararı sizin vermeniz gerek. İster yapın isterseniz yapmayın. Fakat kullandığınız zaman düşmanınıza oldukça ağır hasarlar verebilir hatta ve hatta düşmanı oyun dışı bırakabilirsiniz. Enerjinizin çok olmasına dikkat edin.

Tank Destroyer (Almanya)
M: 900 | Z: Ağır | H: 5 | D: 400 | S: Armor Piercing Cannon, SABOT| GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Piyadelere ve binalara karşı oldukça zayıf olan bu tanklar ile diğer düşman tanklarını en fazla iki atışta devirebilirsiniz. Adı üstünde “Tank Yokedici” 🙂

Tavsiyeler: Olası bir tank saldırısına karşı üssünüzde bir miktar bulundurun. Gelen tankları zorlanmadan yok edeceklerdir. Ancak bu tanklarla sakın ola ki düşman binalarına saldırmaya çalışmayın. Aksi halde büyük bir hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.

Black Eagle Jet (Kore)
M: 1200 | Z: Zayıf | H: 8 | D: 200 | S: Maverick Missile II | GY: Air Force Headquarters
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü, kendini iyileştirme.

Harrier jetlerinden daha kuvvetli bir füzeye sahip bu jetlerin 4 tanesi ile bir Construction Yard’ı havaya uçurabilirsiniz. Üstelik şekil bakımından da bir hayli göz alıcı. Adı üstünde Kara Kartal 🙂

Tavsiyeler: Harrier’da olduğu gibi Waypoint kullanarak saldırmaya çalışın. Özellikle Oil Refinery veya Super Weapons gibi yapılara saldırmaya öncelik verin.

Infantry Fighting Vehicle (IFV)
M: 600 | Z: Hafif | H: 8 | D: 200 | S: Hover Missile | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

İçine yerleştirdiğiniz birime bağlı olarak özellikleri değişebilen bu tankı standart olarak bir hava savunması olarak kullanabilirsiniz. Özellikle 5 – 10 tanesi bir araya geldiğinde hepimizin korkulu rüyası olan zeplinlere karşı oldukça etkili hale geliyorlar.

Tavsiyeler: Öncelikle en az 10 tane olmak üzere üssünüze yerleştirin. Ciddi bir hava savunması kurmuş olacaksınız. Daha sonraki adımlarda içerisine Engineer sokarak ordunuzun içerisinde bulundurun. Hareketli bir tamir aracına sahip olacaksınız. Eğer çift teknoloji ile oynuyorsanız, içerisine Shock Trooper sokarak bir kızartma makinesine sahip olabilirsiniz 🙂 Hayal gücünüze kalmış…

Harrier
M: 1200 | Z: Hafif | H: 8 | D: 150 | S: Maverick Missile | GY: Air Force Headquarters
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Hedefinin üzerine iki adet Maverick füzesi yollayarak büyük zararlar veren bu birim, oldukça hızlı olmasına rağmen fazla dayanıklı değil. Waypoint kullanarak düşman üssüne akıllıca bir saldırı da bulanabilir ve en az zararla düşmana en çok kaybı verebilirsiniz.

Tavsiyeler: En az iki tane Air Force Headquarters (2xAFH = 8 Harrier) kurun. Hatta 3 tane birden kurarak tam 12 adet Harrier’a sahip olabilirsiniz. Daha sonra bu Harrier’ların hepsini birden düşman üssüne gönderin. Ne kadar hava savunması olursa olsun, ana binayı hedef alın. Veee bumm! Düşman ana binası tozla toprak olur. Tanklara karşı oldukça etkili. Tüm uçakları tek bir tanka yönlendirmek yerine her birini ayrı bir tanka yönlendirin.

Mirage Tank
M: 1000 | Z: Hafif | H: 7 | D: 200 | S: Mirage Gun | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, menzil, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Ağaç tanklar da denir 🙂 Hareket halinde olmadığı zaman, anında, bir ağacın şekline bürünebilen bu tanklar, yakıcı ateşi sayesinde piyadeleri tavuk gibi kızartabilir. Üstelik diğer tanklara karşı da oldukça etkili.

Tavsiyeler: Düşman maden yataklarına, köprü başlarına veya düşman üssünün yakınlarına çaktırmadan bu tanklardan yerleştirin. Eğer düşmanınız fazla dikkatli değilse, bu tanklar sizin dahi haberiniz olmadan düşmana büyük kayıplar verecektir. Özellikle düşman birlikleri köprülerden geçerken her iki yana dizilmiş olan bu tanklar göz açıp kapayıncaya dek düşman araçlarını havaya uçuracaktır.

Night Hawk Transport
M: 1000 | Z: Hafif | H: 7 | D: 175 | S: Blackhawk Cannon | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Piyadeleri bir yerden başka bir yere taşımaya yarayan bu helikopteri, Spy’ları veya Engineer’ları düşman üssünün yakınlarına getirmek için de kullanabilirsiniz. Ayrıca düşman radarında görülmemesinden dolayı, sinsice üsse sızabilirsiniz. Yetersiz de olsa taşıdığı silah sayesinde düşman birliklerine zarar verebilir.

Tavsiyeler: Fazla kullanışlı değil, zırhı hafif. Sadece Oil Derrick’lere Engineer veya düşman üssüne Spy taşımak için kullanabilirsiniz.

Battle Fortress
M: 2000 | Z: Ağır | H: 4 | D: 200 | S: Heavy Machine Gun | GY: War Factory,
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Standart olarak bağlı olan bir adet Machine Gun’ın yanı sıra içerisine 5’e kadar piyade yerleştirebilir ve güçlü bir tank haline getirebilirsiniz. Mesela içerisine Chrono Legionnarie yerleştirerek süper bir dondurucu tank elde edebilirsiniz.

Tavsiyeler: İçerisine yerleştirdiğiniz üniteye bağlı olarak özellikleri değişebilen bu aracı hayal gücünüze göre kullanabilirsiniz. Ama en akıllıcası içine Guardian GI’ları yerleştirerek güçlü bir hava savunması yapmak.

Prism Tank
M: 1200 | Z: Ağır | H: 4 | D: 150 | S: Comet | GY: War Factory, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Tekerlekler üzerindeki Prism Tower! Yakıcı bir ışık ile saldırı yapan bu tanklar oldukça yüksek bir menzile sahipler. Özellikle üç rütbe almış 5 – 6 Prism Tank’ı hiçbir şey durduramaz. Bundan emin olun. Düşman binaları ve birlikleri üzerinde yansıma yapabilir ve bu yansıma sayesinde sadece hedefine değil, hedefinin çevresindeki her şeye zarar verebilir. Toplu birliklere karşı oldukça etkili. Fakat oldukça yavaşlar. Eee bu kadar kusur kadı kızında da olur diye boşuna dememişler 🙂

Tavsiyeler: Üssünüzden mümkün olduğunca uzak tutun, eğer düşman üssünüze saldırmış ve sizin Prism Tank’larınız da düşman birliklerine ateş etmeye başladıysa oluşan yansımadan dolayı ağır yaralar alabilirsiniz. Eğer Super Weapons ile oynuyorsanız, bir araya toplanmış 6 tane Prism Tank’ı düşman üssüne ışınlayabilirsiniz. Her bir Prism Tank’a rütbe kazandırmaya çalışın.

Chrono Miner
M: 1400 | Z: Ağır | H: 4 | D: 1000 | S: - | GY: War Factory, Ore Refinery
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

“You get the cash in the flash” Chrono Minerl’lar ışınlanma yetenekleri nedeniyle hem hızlılar hem de olası bir saldırıdan anında kaçabilirler.

Tavsiyeler: Göz altında bulundurmakta fayda var. Herhangi bir saldırı uyarısında derhal seçili hale getirin ve Refinery’e ışınlayın. Elmas yataklarında çalışmasında fayda var. Bu sayede bir boşaltmada normalden daha fazla para kazanırsınız.

Amphibious Transport
M: 900 | Z: Orta | H: 5 | D: 350 | S: - | GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Birliklerinizi deniz aşırı yerlere taşımanızı sağlayan bu araçlar, oyunu lehinize çevirebilecek kadar önemli. İçerisine bir çok aracı ve canlı birliği alabilen araç hem denizde hem de karada gidebilmekte.

Tavsiyeler: Her ne kadar fazla gerekli olmasa da elinizin altında bir tane bulunsun. İçerisine birkaç tank ve Tanya yerleştirerek haritanın bir yerine gizleyin. Tam yok olmak üzereyken oyunu sizin lehinize çevirebilir.

Destroyer
M: 1000 | Z: Ağır | H: 6 | D: 600 | S: 155 mm Cannon, ASW auncher | GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Deniz ünitelerine karşı oldukça etkili. Rütbe almışsa kara yapılarına karşı da etkili hale gelebiliyor. Taşıdığı bombardıman uçağı sayesinde gücü iki katına çıkıyor.

Tavsiyeler: Çok fazla kullanılmamasına rağmen, elinizin altında birkaç tane bulunmasında fayda var. Ama o kadar da güvenmeyin.

Aegis Cruiser
M: 1200 | Z: Hafif | H: 4 | D: 800 | S: Medusa Missile | GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

IFV’nin denizde gideni diyebiliriz. Fakat içerisine birlik yerleştiremiyoruz 🙂 Havadan gelen saldırılara karşı oldukça etkili. Özellikle rütbe aldığında seri atışlar yapabiliyor ve zeplinleri birkaç saniye içerisinde düşürebiliyor.

Tavsiyeler: Deniz birliklerinizin içinde mutlaka bir – iki tane bulunmalı. Fakat yanına bir iki tane Dolphin terleştirmek fena olmaz.

Aircraft Carrier
M: 2000 | Z: Ağır | H: 4 | D: 800 | S: Homet Launcher | GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Bu geminin gücüne inanamayabilirsiniz. İçerisinden 4 – 5 adet uçak çıkıyor ve düşman üssüne resmen “yağmur” gibi füze yağdırıyorlar. Üstelik içinden çıkan uçaklar yok edilse bile tekrar gemi içinde oluşturulabiliyor.

Tavsiyeler: Mutlaka kullanmalısınız! Bir deniz ordusu içerisinde en az 3 tane olmalı. Etkili kullanıldığında iki tane Aircraft Carrier bir üssü darmadağın edebiliyor.

Dolphin
M: 500 | Z: Hafif | H: 4 | D: 200 | S: Sonar Amplification Device| GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Hızlı ve görünmez… Güçlü beyin dalgaları ile düşman deniz birliklerine karşı oldukça etkililer. Üstelik Dolphinler ile, Sovyet denizaltı gibi normalde görünmeyen birimleri de görebilirsiniz. Birkaç tanesi bir araya geldiğinde oldukça etkili vuruşlar yapabiliyorlar.

Tavsiyeler: Naval Shipyard kurduğunuz zaman ilk önce 3 tane Dolphin yapın ve bunu Naval Shipyard’ınızın bulunduğu bölgenin çeşitli kısımlarına yerleştirin. Böylece olası bir denizaltı saldırısından korunursunuz. Ayrıca, her geminin yanına bir adet Dolphin yerleştirerek gemilerinizin güvenliğini garanti altına alabilirsiniz.

SOVIET YAPILARI:
Radar
M: 1000 | Z: Zayıf | GT: -50| D: 1000 | ME: 10

Allied ülkelerindeki Airforce yapılarından farklı olarak uçak barındırma uzantısına sahip olmayan radar. Bu yapı sayesinde ekranın sağ üst kısmındaki haritayı görülebilir hale getirebilirsiniz. Fakat çalışabilmesi için 50 birimlik güce ihtiyaç duyuyor. Güç olmadığı zamanda haritayı göremiyorsunuz.

Tavsiyeler: Çevresine birkaç tane köpek yerleştirin. Herhangi bir Spy saldırı girişiminde bulunduğunda köpekler Spy’ı etkisiz hale getireceklerdir.

Nuclear Reactor
M: 1000 | Z: Orta | GT: +500 | D: 1000 | ME: 5

Oldukça yüksek bir enerji üretim potansiyeline sahip bir yapı. Kurulduğu zaman tüm üssün enerji ihtiyacını tek başına karşılayabilir.

Tavsiyeler: Diğer yapılarınıza uzak bir yerde kurmanızı tavsiye ederim. Çünkü yok edildiği zaman çevresine oldukça büyük zarar veriyor. Her ihtimale karşın üssünüze birden fazla Nuclear Reactor kurun. Bir tane Nuclear Reactor olduğu zaman rakibiniz ilk olarak buna saldırmaya başlayacaktır. Unutmayın ki enerjiniz olmadan üssünüzdeki savunma yapıları ve radarınız çalışmaz.

Battle Bunker
M: 500 | Z: Orta | GT: - | D: 500 | ME: 6

Soviet ülkelerinin yeni savunma birimi. İçerisine 5’e kadar Conscript sokabiliyorsunuz ve özellikle tanklara karşı oldukça etkililer.

Tavsiyeler: Üssünüzden mümkün olduğunca uzak ve sık kurmaya çalışın. Çevresine de birkaç tane Flak Truk dikmekte yarar var 🙂

Tesla Coil
M: 1500 | Z: Ağır | GT: -75 | D: 600 | ME: 8

Kara birimlerine karşı oldukça etkili bir elektrik saldırısı yapabilen bir yapı. Bu yapı ile istediğiniz bir piyadeyi veya tankı kızartılmış ördeğe çevirebilirsiniz. Tesla Troopers tarafından güçlendirildiği zaman menzili ve gücü artıyor.

Tavsiyeler: Üssünüzün içerisine kurmak yerine kenarlarına kurun. Böylece düşman birlikleri üssün içine sızmadan onları devirebilirsiniz. Ayrıca her Tesla Coil’in çevresine ikişer tane Tesla Trooper yerleştirin. Faydasını göreceksiniz.

Flak Cannon
M: 1000 | Z: Ağır | GT: -50 | D: 900 | ME: 5

Hava birimlerine karşı oldukça etkili ve Patriot’a göre daha seri atış yapabiliyor. Fakat menzili onun kadar iyi değil. “Splash Damage” sayesinde, mermisi düşmana çarptıktan sonra etrafa yayılıyor ve birden fazla düşmanı etkileyebiliyor.

Tavsiyeler: Bu yapılar da enerji olmadan çalışamadığı için, düşman birlikleri havadan saldırı yapmadan önce enerji birimlerinize saldırabilir ve dolayısıyla Flak Cannon’ları etkisiz hale getirebilir. Enerji yapılarına yakın kurmaya dikkat edin.

Sentry Gun
M: 500 | Z: Ağır | GT: 0 | D: 400 | ME: 7

PillBox’ın Soviet versiyonu da denebilir. Fakat ondan daha etkili ve daha ucuz.

Tavsiyeler: Üssünüzün kenarlarına birkaç adet serpiştirin. Zırhlı birliklere karşı fazla etkili olmadığı için, piyadelerin gelebileceği yerlere kurmak daha mantıklı olacaktır.

Iron Curtain - Vulnerable
M: 2500 | Z: Orta | GT: -200 | D: 750 | ME: 4

9’a kadar tank veya kara birliğinizi kısa bir süreliğine yok edilemez hale getirebilmenizi sağlayan bu yapının diğer Super Weapon yapılarında da olduğu gibi bir şarz süresi var. 9 tane Apocalypse tankını yok edilemez yaptığınızı ve düşman üssüne girdiğinizi düşünün. O zaman bu yapının önemini anlayacaksınız.

Tavsiyeler: Bu binayı kurduktan sonra etrafına hava ve kara savunma birlikleri kurun. En önemlisi, kullanmadan önce tanklarınızı düşman üssünün yakınlarına kadar getirin ve üsse yakınlaşabildiğiniz kadar yakınlaştıktan sonra tanklarınız üzerinde kullanın. Aksi halde düşman üssüne gelmeden yapının etkisi geçebilir.

Nuclear Silo – Nuclear Misilse
M: 5000 | Z: Orta | GT: -200 | D: 1000 | ME: 4

Düşman üssüne oldukça büyük zararlar verebilen Nuclear Missile, her ne kadar etkisi Weather Storm kadar olmasa da doğru kullanıldığında, kaybetmek üzere olduğunuz bir savaşı sizin lehinize çevirebilir. Patladığı zaman çevresine radyasyon yayıyor ve oldukça büyük bir alana yayılabiliyor. Bu nedenle saldırı yapacağınız yeri iyi belirleyin.

Tavsiyeler: Kesinlikle Weather Control Device veya başka bir Nuclear Silo gibi yapılara saldırmaya çalışmayın. Fazla etkisi olmayacaktır. Füzeyi, düşman tanklarına (özellikle bir arada bulunanlara) veya Ore Refinery, Battle Lab gibi kritik binalara yöneltmeyi deneyin.

SOVIET BİRLİKLERİ:
Conscript
M: 100 | Z: Flak | H: 4 | D: 125 | S: M1 Carbine | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Allied GI’larının yarı fiyatına olması onlar için bir artı iken, GI’lar gibi etrafını kum torbaları ile çevirememeleri ise bir eksi. Conscript’ler ile haritadaki binaları kolayca ve ucuza ele geçirebilirsiniz.

Tavsiyeler: Bolca Bunker yapıp içine bu askerlerden sokun. Oldukça etkili bir savunmaya sahip olacaksınız.

Tesla Trooper
M: 500 | Z: Plate | H: 4 | D: 130 | S: Electric bolt, Assault bolt | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Elektriğin gücünü kullanan Tesla Trooper’lar, savaş alanında oldukça etkilidirler. Özellikle Bir Battle Fortress içerisine sokulmuş 5 tane Tesla Troper ile ortalığı eritebilirsiniz. Fakat tanklara karşı fazla etkili olabileceklerini sanmayın.

Tavsiyeler: Bu askerleri Tesla Coillerin etrafına ikişer ikişer dizin bu sayede hem Tesla Coil’lerin gücü ve mesafesi artarken, hem de yedekte bir Tesla ordusuna sahip olacaksınız. Ayrıca enerjiniz kesilse dahi, Tesla Trooper’lar sayesinde Tesla Coil’leriniz daima aktif halde olacaktır.

Flak Trooper
M: 300 | Z: Yok | H: 4 | D: 100 | S: Flak gun, Anti-air flak gun | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Hem hava hem de kara birliklerine karşı etkililer. Üssünüzün kritik bölgelerine birkaç adet yerleştirmekte fayda var. Üstelik Flak Cannon’a göre daha etkili atış yapabiliyorlar ve daha ucuzlar. Tanklara karşı fazla kullanışlı olmasalar da Rocketeer gibi birimlere karşı çok iyiler.

Tavsiyeler: Flak Truklar ile birleştirmeyi deneyin. Yavaş olmaları nedeniyle kesinlikle savaş alanına sürmeyin. Statik savunma olarak üssünüzde bulundurmak daha akıllıca olacaktır.

Crazy Ivan
M: 600 | Z: Flak | H: 4 | D: 125 | S: Bomb | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Hedefinin üzerine bir dinamit yerleştiren ve kısa zaman içerisinde patlatan bir asker (veya terörist). Tek bir dinamit ile istediğiniz binayı havaya uçurabilirsiniz. Ama Crazy Ivan biraz yavaş ve düşman üssüne sokulmadan ölebilir.

Tavsiyeler: Düşman üssünün yakınlarında 5 – 10 tanesine birden Iron Curtain kullanın ve her birini ayrı bir binaya yönlendirin. Bu sayede oyunun galibi siz olabilirsiniz. Onun haricinde hiç üretmeyin bile.

Desolator (Irak)
M: 600 | Z: Yok | H: 4 | D: 150 | S: MRadiation Beam, Radiation Eruption | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Radyasyon silahı sayesinde birden fazla düşman birimine karşı şaşırtıcı derecede etkililer. Birkaç tanesi bir araya geldiğinde, çevresine yaydıkları radyasyon ve alanı içerisine giren birlikleri eritme görevi görüyorlar.

Tavsiyeler: Düşman üssünün içerisinde, 5 – 6 tanesini birden Iron Curtain ile birlikte kullanmak… Sanırım aklınızdan geçenleri okur gibiyim. Aynen Libya’nın Demolution Truckları gibi, tam bir yaya-radyasyon binası olacaklar.

Terrorist (Küba)
M: 600 | Z: Yok | H: 5 | D: 150 | S: TNT | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Canlı bomba veya intihar komandosu ne derseniz deyin. Her ne kadar kullanılmaları oldukça zor olsa da özellikle binalara karşı mükemmeller. Bu birim, hedef yerinde kendisini patlatıyor ve aynen Tanya’nın C4’ü misali binaları havaya uçurabiliyor.

Tavsiyeler: Fazla kullanışlı değiller. Ancak, bir Chronosphere ile bir birlik Terrorist düşman üssüne ışınlandığında ve hepsi teker teker binalara yönlendirildiğinde etkili olabilir.

Boris
M: 1000 | Z: Flak | H: 5 | D: 350 | S: AKM machine gun, Flare gun | GY: Radar, Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Rusya’nın ana kahramanı. Güçlü silahları, sahip olduğu keskin gözleriyle hem bir piyade avcısı hem de bina düşmanı. Üstelik tanklara karşı da oldukça etkili. Bir binayı hedef aldığı zaman lazer silahı sayesinde radyosu aracılığıyla Mig uçaklarını binaya yönlendirebilir.

Tavsiyeler: Sadece Boris’le, fazla tecrübeli olmayan bir rakibinizi yenebilirsiniz. Uzun menzilli tüfeği ile ilk önce düşman piyadelerini ve tanklarını avlayın. Daha sonra düşman üssüne sızın ve her binayı (uzun zaman alsa da) teker teker havaya uçurun. Ama havadan gelen saldırılara karşı savunmasız olduğunu unutmayın.

Rhino Heavy Tank
M: 900 | Z: Ağır | H: 6 | D: 400 | S: 120 mm Cannon | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Yavaş, ağır fakat inanılmaz derecede güçlü. İyi bir saldırı sırasında düşman binalarına oldukça büyük hasarlar verebilir. Hava saldırıları karşısında kendilerini koruyabiliyorlar.

Tavsiyeler: Kritik bölgelere yerleştirmekte fayda var. Düşman tankları atak yaptıkları zaman karşılarına bu tanklardan sürün. Düşman tanklarına büyük bir kayıp verdireceklerdir.

Flak Trak
M: 500 | Z: Ağır | H: 8 | D: 180 | S: Flak Track Gun, Flak Antiair Weapon | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Allied ülkelerindeki IFV’nin Soviet ülkelerindeki karşılığı diyebiliriz. Fakat tek farkı, içerisine sadece taşıma amaçlı adam sokabiliyoruz. Yani IFV’deki gibi içerisine sokulan adamın (birliğin) özelliğini kazanmıyor. Ama hava saldırılarına etkileyici bir biçimde baş koyabiliyorlar.

Tavsiyeler: İçerisine mühendis sokarak birkaç tanesini birden düşman üssüne yönlendirin. Eğer düşman üssüne girebilirseniz mühendisleri içerisinden çıkartın ve düşman binalarını ele geçirin. Evet, çok riskli fakat başarırsanız zafer kesinlikle sizin olacaktır. Bunun haricinde, hava savunması için de bu araçları kullanabilirsiniz.

V3 Rocket Launcher
M: 800 | Z: Hafif | H: 4 | D: 155 | S: V3 Missile | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Uzun menzilli saldırılar için ideal. Her ne kadar tank, piyade gibi hareketli birimlere karşı etkili olmasalar da düşman binalarını birkaç füze ile yok edebilirler. Fakat fazla dayanıklı değiller. Iron Curtain ile birlikte kullanıldıklarında savaşın gidişatını değiştirebilirler.

Tavsiyeler: Oldukça çok sayıda V3 Rocket Launcher’ı yavaş yavaş düşman üssüne doğru ilerletin ve düşman üssüne yağmur gibi V3 füzesi yağdırın. “Söylemesi kolay, gel de kendin yap” dediğinizi duyar gibiyim 🙂 Evet doğru, rakibiniz güçlü ise bu saldırıya kolayca yanıt verecektir. Bunun haricinde, savunmasız düşman Oil Derrick’lerine de saldırmayı deneyebilirsiniz.

Tesla Tank (Rusya)
M: 1200 | Z: Ağır | H: 6 | D: 300 | S: 120mm, Tesla Bolt | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Soviet Tesla teknolojisinin diğer bir ürünü olan bu tanklar, düşman birimlerine şimşek tarzı bir silah ile saldırı yapıyorlar (bazılarına göre saldırı biçimi kısa devre). Saldırı biçimi her ne olursa olsun doğru olan bir gerçek var: Bu tanklar hem binalara hem de ünitelere ölümcül derecede etkililer. Fakat pahalı olması nedeniyle pek fazla tercih edilmiyor.

Tavsiyeler: Bir grup Tesla tankının karşısında hiçbir şey duramaz. Kuracağınız tank birlikleri içerisinde mutlaka bulunmalılar. Ayrıca Iron Curtain ile birlikte kullanıldığında düşman üssünü yerle bir edebiliyorlar.

Kirov Airship
M: 2000 | Z: Hafif | H: 4 | D: 2000 | S: Blimp Bomb | GY: War Factory, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Yavaş ama güçlü ve dayanıklı. Bu zeplinler için söylenebilecek üç kelime. Özellikle üç rütbe aldıklarında önünde hiçbir kuvvet duramıyor. Birkaç tanesini bir araya toplayın ve düşman üssüne yöneltin. Eğer şansınız varsa düşmana büyük bir kayıp verdireceksiniz.

Tavsiyeler: Eğer Iron Curtain bu zeplinler üzerinde kullanılabilseydi çok daha güzel olacaktı ama maalesef hayatta her şey istediğimiz gibi olmuyor 🙂 En az 10’lu gruplar halinde zeplini düşman üssüne yönlendirin. Rakibiniz ne kadar uğraşsa da en az 2 – 3 tanesi hedefine ulaşacaktır.

Terror Drone
M: 20 | Z: Özel | H: 10 | D: 100 | S: Drone Jump | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Bu küçük örümcek benzeri araçlar ile haritayı açabilir veya düşman tanklarının üstüne sürerek onlara büyük bir kayıp verebilirsiniz. Bir tankı yok ettikten sonra hızlıca diğer bir tankın üzerine gidebiliyorlar. Bu da bir taşla birden fazla kuş demek oluyor 🙂

Tavsiyeler: Bir düzine Terror Drone’u düşman tanklarının üzerine yöneltin. 5 – 10 saniye içerisinde tankların yok olduğunu göreceksiniz. Harita açmak içinse yine bir grup Terror Drone kullanabilirsiniz.

Apocalypse Assault Tank
M: 1750 | Z: Ağır | H: 4 | D: 800 | S: 120mmx, Mammoth Tusk | GY: War Factory, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Hem hava hem de kara birliklerine karşı etkili olan bu tanklar ile düşmanın psikolojisini bozabilirsiniz. Nasıl mı? 5 – 6 tane Apocalypse’i Iron Curtain kullanarak düşman üssüne sürün. Özellikle rütbe almışsa bu tanklar her tarafı darmadağın edeceklerdir.

Tavsiyeler: Ciddi bir saldırıdan önce üssünüzün yakınlarında bu tanklardan bulundurun. Herhangi bir toplu Rocketeer veya tank saldırısında mutlaka işe yarayacaklardır. Düşmana saldıracağınız zaman ise, ilk önce düşman Prism tanklarını hedef alın. Çünkü Prism tanklar tam bir Apocalypse düşmanı.

War Miner
M: 1400 | Z: Ağır | H: 4 | D: 1000 | S: 20 mm MG | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

War Miner, Chrono Miner’ın ışınlanamayan ve bir makineli tüfeğe sahip hali denebilir. Sağlamlığı ve makineli tüfeği, onu oldukça kullanışlı kılıyor. Uzun mesafeli maden taşımacılığında hafif güçlü düşmanlarından kolayca kurtulabilir.

Tavsiyeler: Genel bir tavsiyede bulunmak zor. Ağır bir saldırı anında üssünüze geri çevirebilirsiniz. Ayrıca Prism tanklarından uzak tutun. Çünkü Prism ışınlarını aşırı derecede yansıtıyorlar.

Siege Chopper
M: 1400 | Z: Hafif | H: 6 | D: 1000 | S: Machine Gun, 155 mm Cannon | GY: War Factory, Battle Lab, Radar
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Hem makineli tüfeğe hem de ağır bir topa sahip bu helikopter ile hem karadan hem de havadan saldırılar düzenleyebilirsiniz.

Tavsiyeler: Bir düzine Siege Chopper’ı düşman üssüne doğru yönlendirin. Üssün yakınlarında yere indirin ve top saldırısı ile düşmana verebildiğiniz kadar zarar verin.

Spy Plane
M: 0 | Z: Hafif | H: 6 | D: 1250 | S: - | GY: Radar
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Bir radar kurduğunuz zaman otomatik olarak üretilen Spy Plane sayesinde haritanın görünmeyen yerlerini açabilirsiniz. Bir defada haritanın küçük bir bölümünü görünür yapabilir.

Tavsiyeler: Öncelikle düşmanın, üssünüze gelebileceğin yerleri açmaya çalışın. Daha sonra giderek düşman üssüne doğru yaklaşın. Eğer düşmanın hava savunması iyiyse, Spy Plane haritayı açamadan yok edilebilir. Buna dikkat edin.

Typhoon Sub
M: 1000 | Z: Ağır | H: 4 | D: 600 | S: Torpedo | GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Bu denizaltı sayesinde hem düşmanınızın deniz birliklerine karşı etkili bir saldırı yapabilir hem de sular altındaki Dolphin’ler gibi normalde görünmeyen düşmanları görebilirsiniz. Düşmana karşı oldukça etkili bir torpido fırlatan bu denizaltı düşman radarında görünmüyor.

Tavsiyeler: Her deniz ordusunun yanında mutlaka bir iki tane bulunsun. Fakat hiçbir zaman da bu denizatlıları tek başına gezdirmeyin.

Dread-nought
M: 2500 | Z: Ağır | H: 4 | D: 1500 | S: Dreadnought Launcher | GY: Naval Shipyard, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

2 adet uzun menzilli füze ile donatılmış olan bir gemi. V3 Launcher’ın denizde gideni de diyebiliriz. Fakat Patriot veya IFV gibi birlikler Dread-nought füzelerini yok edebilirler.

Tavsiyeler: Bir keresinde en az 5 tane üretin. Bu sayede IFV gibi hava savunma araçları bir tanesinin füzelerini yok etse bile diğerlerinin füzeleri hedefe ulaşacaktır. Yanlarında mutlaka denizaltı bulundurun. Bu sayede su altından gelecek olan saldırıları engellemiş olursunuz.

Sea Scorpion
M: 600 | Z: Ağır | H: 4 | D: 400 | S: Flak Gun, Flak Antiair Weapon | GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Bu küçük gemiler, havadan gelebilecek saldırılara karşı koyabildikleri gibi –kısıtlı da olsa- kara birliklerine ve binalara ateş açabilmektedirler. Ayrıca bu gemiler binaları herhangi bir füze saldırısından da koruyabilirler. Fakat Dolphin’ler veya denizaltılarına karşı korumasızlar.

Tavsiyeler: Her bir deniz ordusunda en az bir tane Sea Scorpion bulunmalı. Ayrıca her ihtimale karşı iki tane de Naval Shipyard’ınızın yanında bulunsun.

Squid
M: 1000 | Z: Hafif | H: 8 | D: 200 | S: Squid Grab, Squid Punch | GY: Naval Shipyard
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Düşman gemilerinin etrafını kollarıyla sararak etkisiz hale getirebilme kabiliyetine sahip bu canavarlar çok uzun sürede de olsa düşman birliklerini yok etme amaçlı kullanabilirsiniz.

Tavsiyeler: Her seferinde olduğu gibi Squid’lerden de ordunuz da bulunmalı. Düşman üssüne denizden saldırmadan önce etrafı kolaçan etmek için sularda gezdirin.

YURI YAPILARI:
Bio Reactor

M: 600 | Z: Hafif | GT: +150 | D: 250 | ME: 6

Yuri’nin standart güç üretim binası. Diğer ülkelerin enerji binalarına nazaran –içerisine piyade vs. soktuğunuz zaman- çok daha fazla enerji üretiyor. Her piyade ekstradan +20 enerji sağlıyor. Ayrıca, enerji binanız yok edilirse içerisindeki birlikler bundan hiçbir zarar görmeyecektir.

Tavsiyeler: Kurduğunuz zaman içerisine piyadeleri yerleştirin. Savunmasına dikkat edin ve çevresine en az bir adet Gattling Cannon kurun. Böylece enerjinizi garanti altına olmuş olursunuz.

Slave Miner
M: 1500 | Z: Ağır | GT: 0 | D: 2500 | ME: 4

Mobil ve beş beyin kontrollü işçiye sahip bir araç. İçerisinden çıkan “köleler” etraftaki madenleri kürekleri ile topluyorlar. Eğer bile köle yok edilirse, Slave Miner otomatik olarak yenisini üretecektir. (Aynen War Miner gibi fazla etkili olmayan bir makineli tüfeğe sahip. Sağlam zırhı sayesinde kolay kolay yok edilemiyor.

Tavsiyeler: Kural: Her Miner’da olduğu gibi öncelikle elmas yataklarına gönderin. Hareketli olduğu için üsten uzak kalabilir. Bu da Spy saldırılarına davetiye çıkarabilir. Çevresine birkaç Yuri yerleştirmekte fayda var. Üstelik bu Yuri’ler Slave Miner’a herhangi bir saldırı olduğunda da işe yarayacaktır.

Tank Bunker
M: 300 | Z: Orta | GT: 0 | D: 500 | ME: 6

Soviet ülkelerindeki Battle Bunker’in içerisine tank sokulabileni. İçerisine herhangi bir tankı sokabilir ve etkili bir hava savunması veya tank koruyucuya sahip olabilirsiniz. Maliyeti düşük olmasının yanı sıra dayanıklı da sayılabilir.

Tavsiyeler: Üssünüze birkaç tane Tank Bunker kurun ve içerisine Gattling Tank ile Mastermind tanklarından yerleştirin. Bu sayede; Gattling Tank havadan gelen saldırılara karşı koyarken Mastermind’da üsse girmeye çalışan tankları sizin tarafınıza çekecektir. Yani etkili bir Pyscho Tower da denebilir.

Gattling Cannon
M: 1000 | Z: Ağır | GT: -50 | D: 1500 | ME: 5

Gattling Tankların hareketsiz olanı da denebilir. Hem havadan hem de yerden gelen saldırıları önemli ölçüde püskürtebiliyorlar. Üssünüze bunlardan 9 – 10 tane kurduğunuz zaman üssünüzün yok olması imkansız gibi bir şey olur. Üstelik aralıksız 5 – 10 saniye ateş ettiklerinde ateş güçleri de artıyor ve saniye de 100’den fazla mermiyi düşman üstüne fırlatıyorlar.

Tavsiyeler: Üssünüzde en az 3 tane bulunmalı. Yan yana dizmeye çalışın. Ayrıca, üssünüzün iç kısımları yerine dış kısımlarına kurmaya özen gösterin.

Psychic Radar
M: 1000 | Z: Hafif | GT: -75 | D: 600 | ME: 12

Soviet Radar binası görevini gören bir radar. Ondan farkı; haritada düşman, üssünüze saldıracağı zaman ve düşmanın nereye saldıracağını belli eden çizgiler göstermesi. Ayrıca Psychic Reveal sayesinde, harita üzerinde istediğiniz bir noktayı radarınızda görülebilir yapabilirsiniz.

Tavsiyeler: Üssünüzün tam ortasına kurmak en akıllıcası. Bu sayede rakibinizin nereye saldıracağını önceden görebilir ve önlemlerinizi ona göre alabilirsiniz.

Grinder
M: 600 | Z: Hafif | GT: -50 | D: 350 | ME: 6

Geri dönüşüm tesisi olarak düşünebiliriz. Yanlışlıkla istemediğiniz bir tank mı ürettiniz? Sorun değil. Tankı Grinder içerisine sokarak tekrar paraya dönüşmesini sağlayabilirsiniz.

Tavsiyeler: Psycho Tower’ların ele geçirmiş olduğu düşman tanklarını Grinder içerisine sokarak ekonominizi önemli ölçüde düzeltebilirsiniz. Ne de olsa, Psycho Tower yok olunca ona bağlı düşman birimleri de tekrar eski haline dönüyor.

Cloning Vats
M: 2500 | Z: Hafif | GT: -75 | D: 500 | ME: 4

Yuri’nin gelişmiş klonlama teknolojisi sayesinde, Barracks’dan çıkan herhangi bir üniteden iki tane çıkmasını sağlayabilirsiniz. Aynen “bir tane alana diğeri bedava” kampanyalarında olduğu gibi 🙂 Özellikle Brute üretmek oldukça mantıklı.

Tavsiyeler: Bu binayı kurar kurmaz eğer ekonominiz iyiyse hemen bir Yuri Prime üretin ve çıkan Yuri Prime’ları üssünüzün bir yerine gizleyin. Ayrıca, Virus ve Brute üretmek de oldukça avantajlı sayılır.

Psycho Tower
M: 1500 | Z: Orta | GT: -80 | D: 1000 | ME: 8

Robot Tanklar hariç etki alanına giren kara birimlerinin kontrolünü ele geçiren bir kule. Bu kule sayesinde üç adet düşman biriminin kontrolünü ele geçirebilir ve bu birimleri Grinder aracılığıyla paraya çevirebilir veya rakibinize karşı kullanabilirsiniz. Fakat, bir kule yok edildiği zaman ona bağlı olan düşman araçlarının kontrolünü de kaybedeceksiniz.

Tavsiyeler: Üssünüzün etrafını bu kulelerle çevirdiğiniz zaman, üssünüz karadan hiçbir şekilde düşman saldırısı altında kalmaz. Yalnız Robot Tanklara dikkat. Onlar için de birer Gattling Cannon kurabilirsiniz.

Genetic Mutator
M: 2500 | Z: Orta | GT: -150 | D: 1000 | ME: 4

Yuri’nin biyolojik süper silahı. Genetic Mutator, düşman askerlerinin DNA’ları yeniden düzenleyerek, onları sizin için çalışan Brute’lara çevirebilme yeteneği sahiptir.

Tavsiyeler: Kullanacağınız zaman, düşman askerlerinin çok olduğu yerleri hedefleyin. Aksi halde herhangi bir etkisi olmayacaktır. Düşman askerleri Brute halini aldıktan sonra ise öncelikle düşmanın ana binasını hedef alın.

Psychic Dominator
M: 5000 | Z: Orta | GT: -200 | D: 1000 | ME: 4

Kullanıldığı anda düşman yapılarını yerle bir eden ve düşman ünitelerinin de sizin için çalışmasını sağlayan oldukça etkili bir süper silah. Aktif hale getirildiğinde, menzili içerisindeki düşman binalarını yok eder ve düşmanın tankları da sizin kontrol edebilmenizi sağlar.

Tavsiyeler: Düşman yapılarının sık olduğu veya tankların bir arada bulunduğu yerlere saldırmayı deneyin.

YURI BİRLİKLERİ:
Initiate
M: 200 | Z: Yok | H: 4 | D: 125 | S: Psychic Blast Bolt | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Yuri’nin standart piyadesi. Menzili diğer ülke piyadelerine göre kısa olsa da, güçlü bir beyin dalgası silahı ile düşman birliklerine karşı daha etkililer. Özellikle 3 rütbe almış bu piyadelerden bir tanesi bile bir tankı saniyeler içerisinde yok edebilir. Ama ben daha çok enerji sağlaması için Bio Reactor’ler içerisine sokuyorum 🙂

Tavsiyeler: İstediğiniz gibi kullanın. İster Bio Reactor’ler içerisine sokun, isterseniz binalara isterseniz de savaşa götürün. Fakat rütbe kazandırmaya dikkat edin. Ama en önemlisi de bu askerler ile binaları ele geçirmeye çalışın.

Brute
M: 500 | Z: Flak | H: 5 | D: 500 | S: Big fists | GY: Barracks
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Bu yaratıkları Hulk (Yeşil Dev)’a benzetebilirsiniz. Gerçi oyun yapımcıları da bu yaratıkları tasarlarken Hulk’tan esinlendiklerini inkar etmiyorlar. Ama kesin olan bir şey var, o da bu yaratıklar topluca saldırdıklarında oldukça işe yarıyorlar.

Tavsiyeler: İlk önce bir Cloning Van kurun ve ardından 30 tane Brute üretin. Elinizde toplam 60 tane Brute olacak. Daha sonra bu birliği sakince düşman üssüne yönlendirin. Eğer rakibiniz fazla tecrübeli değilse zafer sizin demektir.

Virus
M: 700 | Z: Yok | H: 4 | D: 125 | S: Viral Dart Gun | GY: Barracks, Psychic Radar
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Düşman üzerine virüs yüklü dartlar fırlatan bir kadın piyade. Fırlatmış olduğu dart patladığı zaman etrafa toksin bulutu yayıyor (Splash Damage’i hatırlayın). Tank, bina vs. gibi şeylere karşı hiçbir etkisi olmasa da aynen İngiliz Sniper’ı gibi standart piyadelere karşı oldukça etkili.

Tavsiyeler: Mecbur kalmadıkça veya rakibiniz Amerika olmadığı sürece kullanmayın. Çünkü yukarıda da yazdığım gibi Virus sadece standart piyadelere karşı etkili. Sadece bir piyade saldırısına karşı üssünüzde birkaç tane bulundurabilirsiniz. Onun dışında üretmenizi pek tavsiye etmem.

Yuri Clone
M: 800 | Z: Yok | H: 4 | D: 125 | S: Mind Control | GY: Barracks, Psychic Radar
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Araçlardan organik ünitelere kadar her şeyi kontrol edebilen ve sizin safınıza çeken Yuri’nin kopyalanmış hali. Fakat dayanıksızlar ve menzili de iyi değil. Opsiyonel atış seçeneği Psi-Wave yani psikolojik dalga ile yakındaki bir çok ünitenin kontrolünü ele geçirebilirsiniz.

Tavsiyeler: Slave Miner’ların yanına ikişer tane yerleştirin. Birkaç tane de üssünüzde bulunsun. Ama sakın bu Yuri’lerle düşman üssüne girmeye çalışmayın. O işi Yuri Prime ile yapabilirsiniz.

Lasher Light Tank
M: 700 | Z: Ağır | H: 6 | D: 700 | S: Short-range anti-tank shell | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Yuri’nin standart tankı. Bu tank “Vur-Kaç” taktiğini (bu taktiği ve diğer taktikleri yazımızın ikinci bölümünde anlatacağız) uygulamak için ideal. Almanya’nın Tank Destroyer’ı gibi oldukça güçlü bir anti-tank mermisine sahip. Fakat piyadelere karşı oldukça zayıflar.

Tavsiyeler: Düşman piyadelerinden olabildiğince uzak tutmaya çalışın. Onun haricinde, bu tanklar ile binaları yok etmeye de çalışmayın. Bu tankları, sadece üssünüze çoklu tank saldırıları olduğu zaman savunma amaçlı veya rakibinizin tanklarını yok etmek amaçlı kullanabilirsiniz.

Gattling Tank
M: 600 | Z: Flak | H: 8 | D: 350 | S: Double gattling cannons | GY: War Factory
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Gattling Cannon’un hareket edebileni denilebilir. Hem hava hem de kara birimlerine karşı koyabiliyorlar. Fakat oldukça dayanıksızlar ve iki tane Apocalypse mermisi ile kolayca yok edilebiliyorlar.

Tavsiyeler: Gattling Cannon yerine bu tankları üssünüzde hava savunması yerine kullanabilirsiniz. Fakat düşman üssüne toplu saldırı yapacağınız zaman ordunuzun içinde mutlaka bulunmalılar (hava saldırılarına karşı koyabilmeleri açısından).

Chaos Drone
M: 800 | Z: Hafif | H: 9 | D: 250 | S: Hallucinogenic gas | GY: War Factory, Psychic Radar
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Robot bir birim. Düşman birliklerinin beyninin karışmasını sağlıyorlar ve oldukça hızlılar. Yaydıkları gaz geniş bir alana yayılabiliyor. Toplu tank saldırılarında oldukça işe yarayabilirler.

Tavsiyeler: Eğer üssünüze doğru gelen bir çok tank varsa, dikkatli bir şekilde üzerlerine bu Chaos Drone’lardan sürün. Önemli miktarda düşman tankını devre dışı bırakabilirsiniz.

Amphibious Transport
M: 900 | Z: Orta | H: 5 | D: 350 | S: - | GY: Sub Pen
Veteran Kabiliyetleri: -
Elite Kabiliyetleri: -

Birliklerinizi deniz aşırı yerlere taşımanızı sağlayan bu araçlar, oyunu lehinize çevirebilecek kadar önemli. İçerisine bir çok aracı ve canlı birliği alabilen araç hem denizde hem de karada gidebilmekte.

Tavsiyeler: Her ne kadar fazla gerekli olmasa da elinizin altında bir tane bulunsun. İçerisine birkaç tank ve Yuri Prime yerleştirerek haritanın bir yerine gizleyin. Tam yok olmak üzereyken oyunu sizin lehinize çevirebilir.

Floating Disc
M: 1750 | Z: Ağır | H: 5 | D: 800 | S: Transport Beam, Small Laser | GY: War Factory, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Aynen 50’li yıllarda görmeye alışkın olduğumuz “UFO” gibi. Hatta gibi değil resmen bir UFO 🙂 Düşman enerjisini kesebiliyorlar, parasını çalabiliyorlar ve en önemlisi de hem hava hem de kara’ya atış yapabiliyorlar. Güçlü lazerleri sayesinde en babayiğit bir tankı bile birkaç atışta parçalayabilirler.

Tavsiyeler: Bu UFO’lardan topluca (yani 10 – 15 tane) düşman üssüne gönderin. Bir kısmını enerji binalarına, bir kısmını rafinerilere bir kısmını da ana bina’ya saldırtın. Eğer şanslıysanız zafer sizin demektir.

Master Mind
M: 1750 | Z: Ağır | H: 4 | D: 800 | S: Mind Control | GY: War Factory, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

“Kocaman bir beyin taşıyan tank” 🙂 Bu tank için bu cümleyi kullanabiliriz. Yuri’nin “Beyin Kontrol” yani “Mind Control” teknolojisinin en gelişmiş meyvelerinden biri de bu tanklar. 5 adete kadar düşman ünitesini etkisi altına alır ve sizin tarafınızda savaşmasını sağlar. Fakat dikkat edin, belli bir zamandan sonra (eğer aşırı yüklenme olmuşsa) tankınız yavaş yavaş yok olmaya başlayacaktır.

Tavsiyeler: Üssünüzde birer adet bulundurmanızda fayda var. Psycho Tower’lar yetersiz kaldığı zaman Master Mind’lar ile işi devam ettirebilirsiniz. Fakat ele geçirdiğiniz düşman ünitesini, Pshyco Tower’da olduğu gibi, derhal Grinder’a gönderin. Master Mind yok edildiği zaman ona bağlı düşman birlikleri de tekrar size saldırmaya başlıyor.

Magnetron
M: 1000 | Z: Hafif | H: 5 | D: 800 | S: Magnetic Beam, Magnetic Field | GY: War Factory, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Oldukça uzun bir atış mesafesine sahip bu tank ile düşman ünitelerini havaya kaldırıp etkisiz hale getirebilir veya birkaç atışta düşman binalarını yerle bir edebilirsiniz.

Tavsiyeler: Sadece Magnetron’lar ve birkaç Gattling Tank ile kurulmuş bir ordu ile zaferi ele geçirebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken, Magnetron’u düşman tankları üzerinde kullandığınız zaman, o tankı derhal yok etmeniz olacaktır.

Boomer
M: 2000 | Z: Orta | H: 5 | D: 1500 | S: Torps, Cruise Missiles | GY: Sub Pen
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Yuri’nin tek deniz birimi. Rus denizaltılarına benzer bir başka denizaltı. Fakat hem denize hem de karaya saldırabiliyor. Güçlü torpidoları sayesinde herhangi bir kara birimini havaya uçurabilir. Fakat bu denizatlıların tek eksisi hava saldırılarına karşı savunmasız olması.

Tavsiyeler: 5 – 6 adet Boomer’ı düşman üssüne yöneltin. Fakat Boomer’ların fırlattığı füzeler, düşman hava savunma birimleri tarafından yok edilebilir. Buna dikkat ederseniz rakibinize oldukça büyük zararlar verebilirsiniz.

Yuri Prime
M: 1500 | Z: Flak | H: 6 | D: 750 | S: Super Mind Control, Super Psi-Wave | GY: Barracks, Battle Lab
Veteran Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı.
Elite Kabiliyetleri: Dayanıklılık, hız, ateş gücü ve ateş oranı, kendini iyileştirme.

Tanya, Boris ve Yuri… Sanırım ne demek istediğimi anladınız. Her ülke tipinin kendisine özel bir milli kahramanı var. Yuri de Yuri ülkesinin ana kahramanı. Uçan sandalye gibi bir alet üzerinde hareket ediyor ve hem karada hem de denizde gidebiliyor. Oldukça dayanıklı. İstediği her şeyi, bina, piyade, tank vs. kontrol edebiliyor. Üstelik kullanmak oldukça zevkli.

Tavsiyeler: Yuıi Prime’ı üretmeden önce mutlaka bir Cloning Van kurun. Böylece bir yerine aynı fiyata ve zamanda iki tane Yuri’ye sahip olabilirsiniz. Yuri Prime ile ele geçirdiğiniz bir düşman binasını anında satın. Böylece hem paranız artacak hem de düşman binalarını eksiltmiş olacaksınız. Yalnız kullanırken oldukça dikkatli olun ve “Vur-Kaç” taktiğini kullanmaya çalışın.

Yuri Prime ile birlikte, oyundaki tüm yapıları, birimleri vs. açıkladık. Yazımızın ikinci bölümünde bir çok taktiği bulabileceksiniz.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2
Bir yorum yapabilir veya soru sorabilirsiniz.

avatar
2 Yorum konuları
0 Konu cevapları
0 Takipçiler
 
En çok okunan yorum
En fazla talep alan yorum
2 Yorum yazarları
osmanpromosyon Son yorum yazarları
  Abone ol  
en yeni en eski en beğenilen
Şunları bildir:
osman
osman

kafama yatmayan bazı yerler var yani bazı bilgileriniz yanlış . onun haricinde harika açıklamalar yapmışsınız . sentry gun pill boxtan daha etkili ve ondan daha ucuz değil onun tıpatıp aynısı . ayrıca tesla troopera nasıl tanklara karşı etkisiz demişsiniz anlamadım . tesla trooper bir rhino tankı bile tek başına yok edebiliyor . 5 10 tanesi bir araya geldiğinde yakın savaşta öldüremeyeceği tank yok . ayrıca tanya tanklara karşı etkisiz derken yani sadece yakından bomba koyabiliyor . yoksa prism mirage ve gattling gibi tanklar haricinde apocalypse rhino grizzly lasher vs tanklarından 5 tanesini bile tek başına patlatabilir . lasher tankında alman… Devamı »

promosyon
promosyon

Daha önce hiç böyle bir inceleme ile karşılaşmamıştım. Sizde hiç üşenmekte yok galiba :)). Teşekkürler ve tebrikler.